فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

نصرالله:طرح آمریکا برای جنگ داخلی و تجزیه کشورهای منطقه _ فتنه ا

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان نسبت به فریبکاری‌های آمریکا در منطقه هشدار داده و تاکید کرد که کاخ سفید به دنبال ایجاد جنگ داخلی و تجزیه کشورهای منطقه است.
به گزارش فارس، سید "حسن نصرالله " دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود در مراسم بزرگداشت انقلاب‌های منطقه‌ای تونس، مصر، لیبی، بحرین و یمن تصریح کرد که این تجمع برای اعلام همبستگی با ملت‌های عربی و انقلاب‌ها و انتفاضه‌ها و قربانیان آنهاست.

نصرالله با اعلام حمایت از انقلاب‌های منطقه‌ای تصریح کرد که این حمایت دارای ارزش معنوی است و مهمترین چیزی که الان به دست آمده است، ثبات ملت‌ها و مقاومت آنهاست.

وی با اشاره به مواضع آمریکا در قبال انقلاب‌های منطقه‌ای ابراز داشت که این کشور در شرایطی که از آینده این انقلاب‌های و جایگزین‌های ملت برای رژیم های دیکتاتور و استبدادی اطلاعی ندارد، آنها را به حال خود واگذار نخواهد کرد.

نصرالله با اشاره به اینکه قربانیان این انقلاب‌ها ممکن است بسیار زیاد باشد، تصریح کرد: فریاد ما از لبنان مقاوم و آزاد و پیروز به این ملت‌ها این است که تنها گزینه پیش روی آنها صبر و ثبات است و آنها باید به پیروزی که از جانب خدا می‌رسد، اطمینان داشته باشند.


دبیرکل حزب‌الله لبنان از نقش منفی سازمانهای بین‌المللی در قبال انقلابهای منطقه‌ای انتقاد کرده و گفت که این سازمان‌ها به جای دعوت به گفتگوی صادقانه و اجرای اصلاحات جدی سعی در اتهام زنی و خوار کردن دیگران دارند، این روند اوضاع را در تمام کشورها پیچیده کرده و با کنار زدن امکان گفتگو ، سقف مطالبات ملت‌ها را نیز افزایش داده است.

وی انقلاب‌های مصر و تونس را پیروزی‌های بزرگ دانست و با اشاره به حوادث موجود در بحرین و یمن تصریح کرد که اگر اصرار ملت‌های این کشورها بر صلح‌آمیز بودن تظاهرات نبود، ما الان در برابر جنگ داخلی سختی قرار داشتیم.
مرد اول حزب‌الله لبنان در سخنان خود به فریبکاری‌های آمریکا در قبال حوادث منطقه‌ای نیز اشاره کرده و از ملت‌های منطقه خواست تا در برابر این فریبکاری‌ها هوشیار و بابصیرت باشند.

نصرالله دولت آمریکا را شریک جرم جنایات رژیم‌های منطقه‌ای دانست و تاکید کرد که این کشور به طمع و نگرانی از دست رفتن چاههای نفت منطقه مواضع خود را در قبال منطقه ادامه می‌دهد. وی به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرده و تاکید نمود که تا زمانی که این حمایت ادامه دارد، آمریکا در تمام ادعاهای خود در زمینه حقوق بشر دروغ می‌گوید.

وی همچنین نسبت به طرح آمریکا برای کشاندن اوضاع نابسامان به دیگر کشورها و تقسیم آنها و ایحاد جنگ داخلی نامحدود در آن هشدار داد.

نصرالله سقوط دیکتاتورهای تونس و مصر را به علت ثبات ملت این دو کشور و همچنین بی طرفی ارتش دانست و با اشاره به اتفاقات موجود در لیبی گفت که آنچه در لیبی روی داده، یک جنگ است و این ملت در برابر گزینه دفاع از خود قرار گرفته است، نصرالله جنایات قذافی را بسیار بزرگ دانست و تصریح کرد که تمام آزادگان جهان باید آن را محکوم کنند و از ملت انقلابی لیبی نیز حمایت نمایند تا به پایداری خود ادامه دهند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه غرب و آمریکا سعی کردند تا زمان کافی را به قذافی برای سرکوب انقلاب لیبی بدهند، خاطرنشان کرد که اگر وی بتواند بر انقلابیون پیروز شود، باز هم غرب او را تایید خواهد کرد.

سید "حسن نصرالله " در سخنرانی امروز خود در مراسم اعلام همبستگی با انقلاب‌های منطقه‌ای به اتفاقات کنونی در یمن و بحرین اشاره کرده و ضمن گرامیداشت پایداری مردم یمن و تعهد آنها به صلح‌آمیز بودن جنبش خود تصریح کرد که جامعه جهانی نباید در قبال قتل و کشتار مردم یمن سکوت کند.

وی در مورد بحرین نیز گفت که سران این کشور در حالی که به کشتار مردم ادامه می‌دهند، دعوت به گفتگوها می‌کنند، اما ملت بحرین همچنان به تظاهرات صلح‌آمیز خود ادامه می‌دهد، ملت بحرین بر داخلی بودن تحرک خود تاکید و تصریح کرده که هیچ پشتوانه مذهبی و طایفه‌ای ندارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اقدام برخی کشورهای اتحادیه عرب در زمینه ارسال نیرو به بحرین برای سرکوب ملت این کشور گفت که این در حالی است که این اتحادیه هیچ نیروهایی را برای دفاع از شهرهای لیبی ارسال نکرده است و در عوض این نیروها را به بحرین اعزام کرده که اصلا در معرض سقوط قرار ندارد.

نصرالله به خشم دولت بحرین از تحرک مردمی این کشور اشاره کرده و گفت که این عصبانیت تا جایی رسیده است که حتی آنها به نماد این تحرک یعنی میدان اللولوة نیز رحم نمی‌کنند. وی با ابراز تاسف از سکوت جهانی در قبال جنایات بحرین این سوال را مطرح کرد که آیا این سکوت تنها به علت آن است که این انقلابی‌ها شیعه هستند؟

وی در مورد حمایت از ملت فلسطین گفت که کسی از مذهب مردم فلسطین اشغالی نمی‌پرسد، همچنین کسی از دین مردم تونس و مصر و لیبی نیز نپرسیده است، ما وظیفه داریم که از بیچارگان حمایت کنیم.

نصرالله در مورد موضع ایران در قبال انقلاب‌های مردمی در تونس و مصر و لیبی و همچنین بحرین تصریح کرد که آیا این مواضع ناشی از پیامدهای مذهبی بوده است، یا انگیزه‌های انسانی و اخلاقی دارد. پس تفاوت میان رژیم آل خلیفه با مبارک و قذافی چیست؟ آیا آنها حقوق بشر را رعایت می‌کنند؟

دبیرکل حزب‌الله ابراز داشت که آنچه در بحرین روی می‌دهد، یک جنبش مذهبی نیست، بلکه این سلاحی است که افراد ناتوان [برای ضربه زدن به مقاومت مردم بحرین] از آن استفاده می‌کنند و قطعا نمی‌توانند اراده آزادگان بحرینی را در هم شکنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه مردم بحرین را به پایداری در دفاع از حقوق مشروع خود دعوت کرده و از حکام عرب نیز خواست تا به مسئولیت‌های خود در قبال قلع و قمع ملت‌های عربی عمل کنند و از آنها دفاع کنند.

نصرالله خواستار میانجگری عربی برای حل مشکلات کشورهای منطقه از جمله بحرین و یمن شد و تاکید کرده که حاکمان و نخبگان عربی باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند تا وحدت حفظ شده و از خونریزی مردم جلوگیری شود.

سید "حسن نصرالله " دبیرکل حزب‌الله لبنان در آخرین بخش از سخنرانی خود در مورد اوضاع و تحولات داخلی لبنان تصریح کرد که در دو ماه اخیر و بعد از سقوط دولت حریری و مامور شدن "نجیب میقاتی " برای تشکیل دولت برخی شعارها در زمینه ساقط کردن سلاح مقاومت بروز کرده و همچنان در انواع مختلف ادامه پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود تمام این ادعاها به کسی در این زمینه‌ آسیب نرسیده است، تاکید کرد که این همان دلیلی است که نشان می‌دهد سلاح به روی هیچ کسی گرفته نشده است.

وی ادعاهای مطرح شده در تجمع 13 مارس را تکرار اتهامات گذشته دانست و تاکید کرد که چیزی در این زمینه وجود ندارد که در مورد آن بحث کند.

نصرالله با اشاره به اینکه موضوع مقاومت از طریق تحریک مردم قابل حل نیست، تاکید کرد که این هیاهوها بر عملکرد مقاومت تاثیری ندارد و این گروه به آموزش‌های خود و بالا بردن سطح آمادگیش ادامه می‌دهد و آخرین نتایج آن کشف سامانه‌ جاسوسی جدید در جنوب لبنان است.

نصرالله ابراز داشت که این مردم لبنان بودند که دستاوردهای مقاومت را رقم زدند و ما تنها آنها را بیان می‌کنیم، ما نباید دیگران را تحریک کنیم و کسانی که طاقت شنیدن سخنان را ندارند، نباید به حرف‌ها گوش دهند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ابراز داشت که همواره افرادی بوده‌اند که ایجاد فتنه شیعه و سنی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، آنها می‌خواهند از طریق مصوبه ظالمانه دادگاه حریری لبنان را به سوی این فتنه بکشانند.

وی تاکید کرد که حکم اولیه دادگاه صادر شده است و هیچ ارزشی نداشته و نمی‌تواند هیچ فتنه شیعه و سنی را در این کشور ایجاد کند.

نصرالله خاطرنشان کرد که هزینه حکم اولیه تنها از دست دادن قدرت برای جریان حاکم بوده است، البته ما باید با تمام چیزهایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، با تمام صبر تعامل کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان سخنرانی خود در تجمع بزرگ گرامیداشت انقلاب‌های منطقه‌ای تونس، مصر، لیبی، بحرین و یمن تاکید کرد که مقاومت و عناصر آن خوب و خوش هستند و سلاح آن همواره از گذشته تا‌ آینده به سوی دشمن نشانه خواهد رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد